LÕPPES JUHTIDELE SUUNATUD SD4XI KOOLITUSPROGRAMM

23.-27. augustil toimus jaanuaris alguse saanud rahvusvahelise juhtidele suunatud teenusedisaini koolitusprogrammi Service Design for Executives (SD4X) viimane koolitusmoodul.



Sellega jõudis enam kui pool aastat kestnud koolitusprogramm ka finišisse.

Koolitusprogrammi läbimiseks tuli kõigil osalevatel ettevõtetel teha lõpuesitlus, mis võttis kokku nende enam kui pooleaastase arendustöö tulemusele.


Ettevõtete esindajad rääkisid sellest, kuidas nad jõudsid probleemini, mis päriselt lahendamist vajas, millist lahendust nad selleks näevad, kellega ja kuidas nad lahendust valideerinud on ja milliste mõõdikutega edukust hindavad ning samuti, mis on nende isiklikud õppetunnid, mida nad koolitusprogrammi käigus said.


Viimase mooduli raames toimus ka laiemale avalikkusele suunatud projekti tulemusi tutvustav seminar. Seminari üks peaesineja Triin Lauri (Tallinna Ülikooli avaliku poliitika dotsent ja Konstanzi Ülikooli järeldoktorant) rääkis oskustepagasi muutumisvajadusest ja sellega seotud ühiskondlikest ja hariduslikest väljakutsetest.


Teine peaesineja Jaan Kekišev (Tuule juht ettevõttes Comodule) rääkis organisatsioonilisest muutusest ehk kuidas ülemaailmne liider kergete elektrisõidukite asjade Interneti-lahenduste osas laiendas oma pakkumist B2C e-rollerite rentimise ärile.


J. Margus Klaar (Brand Manual) ja Külliki Tafel-Viia (Tallinna Ülikool) jagasid SD4X koolitusprogrammi elluviimise kogemust ning tõid välja peamised õppetunnid, millele teenusedisaini õpetamisel tuleks tähelepanu pöörata.


Seminaril tegid esitluse ka kolm koolitusprogrammi osalejat ning toimus paneel, kus osalejad jagasid oma kogemust, mis kasu nad koolitusprogrammist said ning mida nad teenusedisainialaseid teadmisi kasutades oma organisatsioonides nüüd teisiti teevad. Seminar lõppes lõputseremooniaga, kus Hollandi Kuningriigi saadiku asetäitja Iris de Groot andis koolitusprogrammis osalejatele üle tunnistused.

Teenusedisaini koolitusprogramm – Service Design for Executives (SD4X) on loodud Tallinna Ülikooli, Riias asuva Stockholmi Kõrgema Majanduskooli, Maastrichti Ülikooli ja teenusedisaini ettevõtte Brand Manual koostöös. Jaanuaris alanud ja augustis 2021 lõppeva koolitusprogrammi vältel käivad 25+ organisatsioonide osalejad läbi teenusedisaini kogu protsessi: konteksti analüüsist ja probleemi defineerimisest lahenduste prototüüpimise ja valideerimiseni. Pilootprogrammis osalevad: Alexela, ROC Gilde Opleidingen, Cicero Zorggroep, Sharewell, Rimi Baltic Group, VISTA college, Telia Eesti, Rimi Eesti Food AS, PKN ORLEN, PRIVA, Centraal Bureau voor de Statistiek, Statistikaamet, Rimi Latvija, Cabo Verde Airlines, GroeiFabriek, Eesti Töötukassa, Riga Airport, Sogeti, If Kindlustus, VIRŠI, Tet.lv. Programmi toetab Erasmus+.